پیش از این درباره‌ی سیاه شدن تصویر دورین مدار بسته و برطرف کردن آن مفصل گفته شده است. اما بسیاری از کاربران دوربین مدار بسته با سفید شدن تصویر دوربین مدار بسته مواجه شده‌اند. علت سیاه و سفید شدن تصویر دوربین مدار بسته میزان نوری است که در فضا موجود می‌باشد. بدیهی است زمانی که نور کافی در فضا وجود نداشته باشد تصاویر تاریک و با کیفیت پایینی ذخیره شوند. از سوی دیگر در زمان‌های نزدیک شدن اجسام و یا افراد به دوربین، تصویر کاملا سفید ذخیره می‌شوند. بنابراین می‌توان گفت سفید شدن تصویر دوربین مداربسته در شب، مشکلی آشنا برای کاربران است. یکی از راه‌های افزایش کیفیت تصویر دوربین مداربسته  رفع مشکل سفیدی تصویر دوربین مدار بسته است. دلایل گوناگونی باعث ایجاد این مشکل می‌شوند که در اینجا به برخی از آن‌ها می‌پردازیم. همچنین با ارائه تعدادی راه حل سعی داشته‌ایم شما را در حل این مشکل راهنمایی کنیم.

دلایل سفید شدن تصویر دوربین مدار بسته:

1.فاصله فرد از دوربین مدار بسته

اولین و رایج‌ترین دلیل سفید شدن تصویر، نزدیکی بیش از حد فرد یا جسم به دوربین مدار بسته است. چرا که شدت تابش نور مادون قرمز در این شرایط زیاد می‌باشد. در نتیجه باعث سفید شدن و یا به اصطلاح سوختن تصویر دوربین مداربسته می‌شود.

راه حل:

  • بررسی دقیق فواصل درست در نصب دوربین مدار بسته. مهم‌ترین امر در نصب دوربین مدار بسته فاصله مناسب دوربین از اشیا و یا افراد است. نصب دوربین در نقاطی که به اجسام بیش از حد نزدیک نباشند از سفید شدن تصویر دوربین مدار بسته جلوگیری می‌کند
  • در بسیاری از دوربین‌های مدار بسته ویژگی‌ هوشمند به نام smart ir وجود دارد که از سفید شدن تصویر دوربین مدار بسته جلوگیری می‌کند. این قابلیت که دید در شب هوشمند نامیده می‌شود، تابش نور مادون قرمز را کاهش می‌دهد.

2. میزان نور موجود در محیط

  • در بسیاری از موارد علاوه بر آنکه تصویر سفید دیده می‌شود، در طول شب هم به رنگ سیاه و سفید دیده می‌شوند. دلیل این موضوع عدم نور کافی در محیط است. در این حالت دوربین قابلیت نمایش رنگ خود را از دست می‌دهد. در بسیاری موارد هم باعث نمایش تصویر به صورت سیاه و سفید و یا کمرنگ می‌شود.
  • راه حل: سایه آفتاب را در نظر گرفته و سپس اقدام به نصب دوربین مدار بسته کنید. قبل از راه اندازی دوربین مدار بسته نور کافی را در محیط ایجاد کنید. نور مورد نیاز را می‌توان بانصب پرژکتور‌ برای دوربین مدار بسته تامین کرد.

3. اشکال در تنظیمات دوربین مدار بسته

  • بسیاری از دوربین‌های مدار بسته دارای قابلیت دید در شب هستند. بنابراین نمایش سیاه سفید و یا سفید بودن تصویر دوربین مدار بسته یک اشکال برای آن‌ها به حساب می‌آید. این دوربین‌ها به علت قابلیت دید در شبی که دارند به صورت خودکار در هنگام شب از نور مادون قرمز برای ذخیره تصاویر استفاده می‌کنند. امری بدیهی است که در صورت مشاهده تصویر سفید در دوربین مدار بسته دید در شب متوجه مشکل فنی در این دوربین‌ها شوید
  • راه حل: تنظیمات دوربین مدار بسته را در حالت خودکار قرار دهید . در این صورت دوربین شما تشخیص می‌دهد در چه زمان از چه منبع نوریLED,  یا IR استفاده کنند.

·        4.  وجود نور محیط با رنگ خنک تر

  • اگر ازدوربین مدار بسته IR استفاده می‌کنید مطمئن شوید که نور خنک دیگری در فضا وجود نداشته باشد. چرا که یک نور محیط با رنگ خنک تر نیز از درگیری فیلتر برش مادون قرمز (IR) جلوگیری می‌کند. در نتیجه باعث سیاه و سفید شدن تصویر دوربین مدار بسته می‌شود.
  • راه حل: اگر دوربین مدار بسته شما برش IR را پشتیبانی می‌کند، از فعال بودن آن مطمئن شوید. این قابلیت معمولا در دوربین‌های مدار بسته دید در شب یافت می‌شوند.

·        5.  تطابق نوع فیلم ورودی و خروجی

  • در صورتی که از دوربین مدار بسته آنالوگ استفاده می‌کنید باید به این مورد توجه کنید. بررسی مطابقت فیلم ورودی با نوع فیلم خروجی در جلوگیری از سفید شدن تصویر دوربین مدار بسته تاثیرگذار است. مطمئن شوید که نوع فیلم ورودی با نوع فیلم خروجی مطابقت دارد. اتصال اشتباه hd-cvi درdvr می‌تواند تصویر سیاه و سفید را به جای تصویر سیاه دوربین مدار بسته نمایش دهد.

·        6.  بروز نبودن دوربین مدار بسته

  • اگر ازدوربین مدار بسته تحت شبکه استفاده می‌کنید، سیستم عامل آن را بروز نگه دارید. پس از بروز کردن آن، تنظیمات دوربین مدار بسته را به حالت پیش‌فرض تغییر دهید. چرا که در هنگام آپدیت شدن دوربین مدار بسته تنظیمات تصویر آن تغییر می‌کند.
  • اگر نمی‌دانید دوربین مدار بسته شما آنالوگ هست یا تحت شبکه با خواندن مقاله  تفاوت IP و آنالوگ می‌توانید به جواب صحیحی برسید. همچنین اگر مایل به خرید دوربین مدار بسته جدیدی هستید بهتر است بدانید که امروزه دوربین‌های مدار بسته ایرانی بهترین جایگزین برای دوربین‌های مدار بسته گران قیمت خارجی هستند. این دوربین‌‌ها علاوه بر ارائه‌ی همان امکانات دوربین‌های خارجی قیمت بسیار مناسبی دارا هستند.
  • همانطور که گفته شد عوامل مختلفی در سفید شدن دوربین مدار بسته دخیل هستند. از جمله مهم‌ترین آن‌ها نوع دوربین مدار بسته و محل و نخوه‌ی نصب و راه‌اندازی دوربین مدار بسته می‌باشد. خرید دوربین مدار بسته از یک مجموعه معتبر می‌تواند در این راه بسیار تاثیر گذار باشد. مجموعه فرانگر الکترونیک با تکیه بر چندین دهه تجربه در زمینه ارائه دوربین مدار سته و خدمات پس از فروش آن توانسته به یکی از بهترین مراکز برای خرید دوربین مدار بسته تبدی شود. شما عزیزان می‌توانید برای استعلام از قیمت و موجودی محصولات با مشاورین ما تماس حاصل بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *